نحوه خرید کفش ورزشی

برای کسانی که به ورزش و دویدن علاقه مند هستند ، خرید بهترین کفش های ورزشی یک نگرانی همیشگی است. امروزه ، با وجود تنوع گسترده در محصولات ، یافتن کفش ورزشی مناسب دشوار است. به همین دلیل ما نمی توانیم لیستی درست کنیم که برای همه مناسب باشد. کفش ورزشی باید بر اساس یک سری اصول انتخاب شود که در این مطلب به آن اشاره می کنیم.

انواع کفش های ورزشی

انواع کفش های کتانی به شرح زیر است:

کفش های کتانی انعطاف پذیر و کفش های محکم

این تقسیم بندی به این دلیل است که ارتفاع کف پا و قوس پا متفاوت است. ورزشکاران و دوندگان با انعطاف کف پا بیشتر نمی توانند به راحتی تأثیر دویدن در کف پا را جذب کنند ؛ به همین دلیل بهترین کفش های ورزشی برای این افراد راحت تر و انعطاف پذیرتر است.

دونده هایی که دارای کف کوتاه و قوس دار هستند برای جلوگیری از آسیب دیدگی هنگام دویدن به کفشی نیاز دارند که دارای کف قوی و محکم باشد.

کفش پاشنه کوتاه و بلند

ارتفاع پاشنه تفاوت ارتفاع پاشنه و ارتفاع انگشت است. این قد در کفش های دویدن 12 میلی متر است. ارتفاع پاشنه پاشنه کوتاه بین 0 تا 4 میلی متر است. کفش های پاشنه بلند در حین دویدن و ورزش به پاشنه پا فشار می آورند اما کفش های پاشنه کوتاه یا صفر فشار بیشتری به میانه پا یا انگشتان وارد می کنند.

همه چیز به انتخاب شما و نوع ورزشی که انجام می دهید بستگی دارد ، اما دویدن با انگشتان پا می تواند بسیاری از عضلات بدن را فعال و تقویت کند و تغییر دادن پاشنه ممکن است باعث آسیب شود.

کفش ورزشی ارزان ، کفش گران قیمت و مارک های تجاری

خرید کفش با قیمت بالاتر لزوما به معنای کیفیت کفش ورزشی شما نیست. با این حال ، در بیشتر موارد ، توصیه می شود کفش های ورزشی حداقل استانداردهای لازم را داشته باشند تا سلامتی شما را به خطر نیندازد. شما باید به یاد داشته باشید که اگر در ورزش آسیب دیده اید ؛ هزینه درمان بسیار بیشتر از خرید کفش مناسب و معتبر خواهد بود.

بنابراین ، وبلاگ های ورزشی توصیه می کنند هنگام تهیه و خرید کفش ورزشی مناسب ، از موارد و نکات لازم غافل نشوید و از مارک های معتبر کفش بخرید. علاوه بر مارک کفش ، فاکتورهای دیگری مانند مواد اولیه تولید کفش و کاردستی که روی آن انجام می شود ، کفش های ورزشی را ارزان یا گران می کند.

تجربه نشان داده کفش های جدیدی که گرانتر از کفش های قدیمی هستند تفاوت چندانی با کفش های قدیمی ندارند و بیشتر آنها از نظر ظاهر کفش ها متفاوت هستند. بنابراین ، اگر بودجه شما ناکافی است ، لطفا کفش ورزشی و کتونی قدیمی بخرید. مواد باکیفیت به کار رفته در کفش می توانند عمر کفش را افزایش دهند.

اگر از کف کفش استفاده می کنید ، فشار روی پاها در هنگام ورزش و راه رفتن کاهش می یابد. علاوه بر این ، کفی با کیفیت بالا می تواند پاشنه کفش را ثابت کند. بنابراین همه این عوامل باعث گرانی کفش های ورزشی می شود.

کفش پا

شلوار استرچ ، ناحیه وسیع تری از مچ پا را پشتیبانی می کند. کفشی که برای دویدن استفاده می کنید فقط ثبات و قدرت لازم را هنگام دویدن به شما می دهد. اما از آنجا که هنگام ورزش در این رشته ها پاهای خود را زیاد حرکت می دهید ، کفش های بسکتبال یا تنیس باید سفت و مچ پا را محکم نگه دارند. حتی کفش های پیاده روی نیز با کفش های دویدن متفاوت هستند.

نکاتی برای خرید کفش ورزشی

برای خرید کفش ورزشی به نکات زیر توجه کنید:

پاهایتان در طول روز به دلیل راه رفتن یا فعالیت های مختلف متورم می شود. بنابراین بهتر است کفش های خود را آخر شب بخرید تا بعداً از نظر اندازه با مشکل روبرو نشوید.

به انگشت شست پا توجه کنید

همیشه باید بین انگشت شست و جلوی کفش شما در حدود 2 تا 3 سانتی متر باشد. به منظور آسیب نرساندن به استخوان پا در دامنه ها. بنابراین ، کفشی را که محکم انگشت پنجه شما را بگیرد ، خریداری نکنید.

حتما از جوراب استفاده کنید

هنگام دویدن یا راه رفتن حتما جوراب بپوشید. برای اینکه پای خود را کاملاً با کفش متناسب کنید و سلامت پایتان را تضمین کنید.

شناخت راحتی کفش ها

بعضی از کفش های کتانی و کتونی بسیار سبک وزن هستند و برای هدفی خاص طراحی شده اند. اگر پاشنه به راحتی پیچ خورد بهتر است از این نوع کفش ها استفاده نکنید. اما اگر در پاشنه پا احساس درد می کنید ، این نوع کفش مناسب شماست. اگر از صافی کف پا رنج می برید ، باید از جام های مخصوص پزشکی برای محافظت از پشت پا استفاده کنید.

تعیین زمان تعویض کفش

برای مدت زمان طولانی کفش ورزشی نپوشید. اگر کفش های شما ترک خورده و ظاهر خوبی ندارند ، فکر می کنید مجبورید آنها را تعویض کنید.

مهمترین عامل برای دویدن مناسب این است که شما ابتدا باید بدانید که چگونه از پاها محافظت کنید. کفش های قدیمی این توانایی محافظت را ندارند. اگر در حال دویدن حرفه ای هستید ، باید هر 500-800 کیلومتر کفش خود را عوض کنید. شما می توانید مسافتی را که هر سال برای تعویض کفش خود طی می کنید محاسبه کنید. اگر مرتباً ورزش می کنید ، سعی کنید هر 6 ماه کفش های خود را عوض کنید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس